وزیر دادگستری ترکیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری در این کشور ۱۸ ژوئن ۲۰۲۳ برگزار می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: ممکن است خیلی از طرفداران اردوغان بگویند که ۵۲% از مردم به او رای دادند و او را خواستند و این چه تناقضی با دموکراسی دارد؟ پاسخ من این است که انتخابات ترکیه عادلانه نبود و رقبا در شرایطی که با اختلافی بسیار فاحش نابرابر بود رقابت می‌کردند. دولت از همه‌ی امکانات دولتی خود به صورت غیرقانونی برای رسیدن به پیروزی استفاده کرد.
کارشناسان معتقدند که دولت برآمده از حزب عدالت و توسعه، برنامه ویژه ای برای گذار از بحران اقتصادی ندارد و ترکیه؛ در آخرین دوره ریاست جمهوری اردوغان، شرایط سختی را سپری خواهد کرد.
دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا روز یکشنبه ضمن تبریک به رجب طیب اردوغان بابت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه, او را دوست خوب توصیف کرده است.
رئیس جمهور در پیامی با تبریک پیروزی مجدد «رجب طیب اردوغان» در انتخابات ریاست جمهور ترکیه، آن را نشانگر تداوم اعتماد ارزشمند ملت ترکیه به وی دانست.
تصاویری از آغاز رأی گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه را مشاهده می‌کنید.
مراکز رای‌گیری ترکیه رأس ساعت ۸ صبح به وقت ترکیه (۸:۳۰ به وقت تهران) پذیرای حضور رای‌دهندگان شده و رای‌گیری تا ساعت ۱۷ ادامه خواهد داشت؛ البته اگر تمدید نشود.
اولین چالش دور دوم برای دو حزب رقیب به توانایی آن‌ها در ایجاد انگیزه برای کسانی که در انتخابات دور اول شرکت کرده بودند، برای بازگشت دوباره به رأی دادن در دور دوم مربوط می‌شود.
اولین چالش دور دوم برای دو حزب رقیب به توانایی آنها در ایجاد انگیزه برای کسانی که در انتخابات دور اول شرکت کرده بودند، برای بازگشت دوباره به رأی دادن در دور دوم مربوط می شود.
شهروندان تُرکیه‌ای مقیم خارج از این کشور از امروز برای شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه پای صندوق‌های رأی می‌روند.
شهروندان تُرکیه‌ای مقیم خارج از این کشور از امروز برای شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه پای صندوق‌های رأی می‌روند.
سلبریتی‌ها و سوپراستارهای ترکیه در انتخابات اخیر، نقش مهمی ایفا کردند اما به قطبی‌سازی جامعه روی نیاورده و برآیند مجموع رفتارهایشان، بیانگر سطح بالایی از پختگی، آگاهی و مسئولیت‌پذیری بود.
نامزد ریاست جمهوری ترکیه که در دور نخست انتخابات این کشور آمار قابل توجهی از آراء را به خود اختصاص داد، شروط خود برای حمایت از دو نامزد دیگر را مطرح کرد.
انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه برگزار شد و نتایج انتخابات به صورت تدریجی اعلام می‌شود. در زیر با به‌روز رسانی زمانی، نتایج این انتخابات اعلام می‌شود.
«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار درباره انتخابات ریاست جمهوری ترکیه اظهار نظر کرد. بایدن در جمع خبرنگاران گفت: «هرکس در این انتخابات پیروز شود، برنده است». وی تاکید کرد که در این بخش از جهان مشکلات به اندازه کافی وجود دارد.
یافته‌های ۲ نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که رئیس جمهور کنونی ترکیه در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز خواهد شد.
انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، تورم را کاهش داد
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که در ماه آوریل و هم‌زمان با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، نرخ تورم در این کشور به ۴۴ درصد کاهش خواهد یافت.
یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از قصدش برای دیدار با بشار اسد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه سخن گفت.
رئیس جمهور کنونی ترکیه امروز رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ ماه می سال جاری در کشورش شد.
بنا به اعلام یک رسانه چاپ ترکیه، حزب عدالت و توسعه این کشور قصد ندارد به دلیل وقوع زلزله زمان برگزاری انتخابات آتی را تغییر دهد.
اردوغان از رسانه‌های بین‌المللی که اخیرا تلاش کردند با مقاله‌های "موذیانه" درباره انتخابات قریب‌الوقوع ترکیه، افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهند، انتقاد کرد.
یک منبع در دفتر ریاست جمهوری ترکیه به انتشار خبر دیدار رجب طیب اردوغان و بشار اسد پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، واکنش نشان داد.
یک روزنامه ترکیه‌ای موعد دیدار احتمالی میان رجب طیب اردوغان و بشار اسد روسای جمهور ترکیه و سوریه را اعلام کرد.
رئیس‌ جمهور ترکیه با اشاره به تقارن فردا با بیست و یکمین سالگرد تأسیس حزب حاکم عدالت و توسعه در این کشور گفت: مصمم به پیروزی در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری آتی هستم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ